Google+ Riddick's Realm: Istrocon 2009 replay

18 septembra 2009

Istrocon 2009 replay

Fajn, chceli ste zážitky z Istroconu, tu sú.
UPDATE: krátky album s fotkami aj popiskami už je na Picase


Festival prišiel a odišiel, skoro neviem ako.
Tento pocit sa už dlhšie opakuje a už asi aj viem, prečo.
A už mám toho dosť!
Hľadám parťáka na prednášky na budúci rok!

Lebo bar-bar-con ma prestáva baviť. Snáď to správne zhrniem, keď poviem, že aj tento rok som na Istrocone bola na troch prednáškach, z toho dve boli moje. A z tej tretej som odišla na autobus domov.
Nevidela som nič, iba som sa flákala medzi barom, Fantáziastanom a tým, čo bolo po ceste.
Dokonca som porušila aj najstaršiu tradíciu a nemala ani tombolu. Neušiel sa mi ani odznak Istrocon, všetky sa vypredali :-(
Kúpila som si aspoň tričko, aj keď zase sa veľkosti XXL minuli už v piatok. Každý rok sa vypredajú prvé a každý rok ich je málo. Aj XL je v pohode a navyše sa od XXL líši len o pár centimetrov, ale stejne...

Keď teraz pozerám fotky - hlavne tie od Fantázie na Facebooku - zase ľutujem, čo všetko som si nechala ujsť.
Rozhovory Ivana Pullmana s prekladateľmi, vyhlásenie finalistov Ceny Fantázie, prednášku Ondreja Herca o vnímaní času v literatúre, maľovanie (aj autogram) Miša Ivana a Martina Plška, rozprávanie o zážitkoch z amerického Comic Conu, exotiku v podobe Rusa Beljanina, krst "paní kolegyně" Františky Vrbenskej, stavby budúcnosti, české celebritné spisovateľky, Ivana "Trona" Kučeru, s ktorým sa virtuálne poznám už 4 roky a dodnes som ho nestretla, Štefana Konkola, s ktorým som sa mohla aspoň zoznámiť, keď už sme nadviazali spojenie cez môj starý blog...
Filmy Star Trek, Coralina, Transformers 2, Watchmen...
A tak ďalej, a tak ďalej.

V bare je síce fajn a človek pokecá s kamarátmi, ale čas nie je nafukovací, festival tiež nie, a ja posledné roky zabíjam priveľa času posedávaním a klábosením. Budem to musieť zmeniť, inak sa neprestanem na seba hnevať. Pridá sa niekto?

Ale boli aj pozitívne veci.

Maxonovci nakoniec prišli, čo bolo veľké prekvapenie. Tak som sa pokochala krásnymi tričkami a sci-fi figúrkami a keď som nemohla sama nakúpiť (lebo som tak strašne bohatá, že iba peniaze mi chýbajú), privliekla som aspoň nejakých zákazníkov.
Aj Geronimo prišiel, bol skvelý a potešil ma, ale s Jennkou sa mi nepodarilo stretnúť. Keď má človek dokopy dvoch fanúšikov, mal by si ich hýčkať, no nie?
Geronima by som ešte viac hýčkala, keby prišiel bez frajerky, ale nedalo sa svítiť ;-)
Tak sa aspoň navzájom "pohýčkali" s Kučovou Stankou, lebo nielenže jej niekto z Brlohu uchmatol posledný vzácny kus voľaktorého Nekroskopa, ale rýchlo zistila, že ten vagabund s ňou sedí pri jednom stole! K tomu má sukňu, všade nášivky, že je vraj hrdá lesba, farebné vlasy a drzú "vyřídilku". Husté zoznámenie!

A aké boli moje prednášky?

Na tej audioknižnej bola iba hŕstka ľudí, poväčšinou mojich kamarátov, ktorí mali účasť ako povinnú jazdu. Cudzích ľudí by som spočítala na prstoch jednej ruky a kým prednáška s ukážkami skončila, zostal iba jeden.
Ktovie nakoľko to mali na svedomí plastové "prevrátené smetiaky" slúžiace ako stoličky. Po skončení prednášky sa mi na ne všetci nahlas sťažovali. Kissilen kvôli tomu aj odišla.
Ale aj tak môžu všetci čo neboli, ľutovať, lebo tie starostlivo pripravené ukážky boli vynikajúce. Nasratý maďarský colník, afektovaný feťák, bezzubý bojovník, veselí Tunisania aj zavraždenie admirála Ozzela temným lordom Vaderom...

Divadielko malo hojnejšiu účasť a fantasticky sme si zablbli.
Pripomeniem len, že šlo o prednášku mapujúcu paralely medzi fantastickými fenoménmi Pán prsteňov, Hviezdne vojny a Harry Potter. To všetko doplnené slávnymi i menej známymi filmovými scénami zo zatiaľ 15 dielneho troj-kultu (nie z každej samostatnej časti bola scénka, ale nechce sa mi ich počítať).
Fotky z vystúpenia má zatiaľ Fantázia a Geronimo (pri oboch mačkať doprava next), tie moje sú stále ešte na karte, ale všetko bude, vážení, nemajte obavy. Dokonca máme aj video, tiež ešte nespracované :-)
Naši herci zo SAFA klubu Šaľa - Halgi, Kučný, Wowbagger a Ivan - boli úplne fantastickí. Fučali, kričali, kvílili, mudrovali, smútili, bojovali, umierali, a vôbec... hrali ako o dušu!
Naozaj skvelý zážitok.

Uvidíme ako to bude s conmi a budúcnosťou vôbec, no rada by som si prednáškový a snáď aj ten divadelný zážitok zopakovala. Určite však nie v otvorenom priestore, kde sa po skončení dozviem, že ľudia sediaci 3 metre odo mňa už nepočuli ukážky alebo hercov... hmrm.
Ale keďže budúcnosť je neistá (a ako všetci vieme, nemusí ani prísť), povedala som si, že naposledy upravím svoje texty pre tento účel a uverejním ich tu na blogu. Už čoskoro.
Aby si aj moji verní nezúčastnení mohli prečítať, o čom to vlastne bolo ;-)
A nech tá vynaložená energia niekam prúdi.

V nedeľu som mala ešte povinnosť dostaviť sa na "kafeklač". Doteraz síce neviem, čo to znamená, ale sama som si termín preložila ako že ja sedím a čakám, či sa niekto príde porozprávať. Od začiatku som sa smiala, že sa porozprávam sama a bude po kafeklači.
Nebola som ďaleko od pravdy. Vlastne veľmi blízko.
Cudzí neprišiel nik.
Zato mi robil spoločnosť kamarát Peťo a ešte sa mi šikla veľká šálka čiernej kávy s cukrom - ako doma. Fantáziastan bol prázdny, tak sme poskúšali všetkých fatboyov, nafukovacích boyov, atď. (len tí živí chodili okolo a srali na mňa;-) a uvelebili sa na niečom mäkkom a pohodlnom. Nato prišiel Darth Ivan, a reku, či si teraz nechcem pozrieť tú jeho Star Wars knihu?
Že váhaš!
Ten zberateľský poklad za 60 euro, o ktorom nám zatiaľ iba rozprával na klube a všetci sme slintali ako kojenci!
Tak som si ho celá happy listovala a pozerala obrázky i memorabílie. Na čítanie nebol čas ani správna atmosféra, ale to vôbec nevadí. I keď Istrocon sa už ukľudňoval a pomaly tíchol. Vedľa nás sladko zaspala Heňa Galgóciová na improvizovanom lôžku a všetko ostatné za ňou až do nekonečna som nevnímala.
Potom som už len zaskočila na konkurenčnú prednášku Martina Králika o audioknihách. Tá jeho bola plná faktov, ale moja určite živšia a veselšia ;-) A Miloš Ferko si z nej asi niečo vzal, lebo vo svojom reporte poznamenal, že mu u Martina chýbalo rozdelenie hovoreného slova na žánre, pričom ja som sa špeciálne tomuto venovala ;-)

No a nakoniec už len frčať domov nedeľným vrbákom...


Ták doskonenia, priatelia.
Ak bohovia Kobolu dajú, o rok sa vidíme zas.


Súvisiace články na Fantázii:
Miloš Ferko - Rušno, (vraj) dusno, mnoho
Soňa Lantajová - Znova sa preconali
no a moje staré zážitky z bývalých conov nájdete na starom smeblogu, v rubrike SF&F cony
+ Spacejunkerova prudko informatívna reportáž na Sectore

28 komentárov:

  1. Tak prosím, Geronimo a Jennka, tu sa môžete realizovať :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tak som to preluskal a musim hlavne podakovat jednak za prijemne privitanie, prijatie a pokec pri kofole a jednak za ten mily uryvok tu na blogu. naozaj som sa na nom poriadne nasmial. dakujem dakujem dakujem :) ... rad vas uvidime zase a dufam, ze sa mi stanka nebude vyhybat pretoze nie len ze som na cone v brlohu kupil jediny exemplar nekroskopu IV ktory chcela ona, ale mam tolko drzosti, ze som vlastnikom jedneho exemplaru nekroskopu I, ktory sa neda zohnat :)))
    Jennka dufam, ze na buduci rok to lepsie zorganizujeme a stretneme aj teba - ja sa sice zase budem bat a tremovat, ale to neva :)))
    Riddick na prednasky sa kludne pridam a rad, ale nesmies chodit o pol stvrtej :P
    Je mi luto ze som tu prednasku o audioknihach prepasol, ale divadlo bolo bozi - hlavne to umieranie, normalne som to Halgimu (?) vsetko uveril, uz davno som nikoho nepocul tak rucat. No a Wowbagger je kapitola sama o sebe - staci snurka a chlapca je stastneeeeeeeeeeee :)))
    Inak kafeklac je asi z nemciny a zrejme sa to povodne pise kaffeeklatsch a ide skratka o pokec pri kaficku - klasicke zenske drby proste :)
    tu star wars knizku som tiez uz videl, nie som taky fan aby som si ju kupil, ale je to naozaj paradny pocin, pre fanusikov biblia a pre nas ostatnych co mame radi knihy je to kus roboty a este vacsi kus paradnej knihy, klobuk dole....

    OdpovedaťOdstrániť
  3. jo a ked si na tom cone tak pekne prosila tak som ti klikol na tie smuke bannery - tu na dva, na fanboys na dva a este kliknem z domu. neviem ci staci len kliknut alebo sa aj treba hybat na tej ich stranke, takze povedz co a ako :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. hehehe, si zlatý, ale kliknúť nestačí. jedine, že by si si tam kúpil elektronickú cigaretu :-D potom by mne dali zdarma balíček náplní.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. tak to veru nyje, ja som ochotny a schopny urobit selico, ale fajcit koli tebe nezacnem :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. tak som nasiel este jednu reportaz, mozes ju zaradit ak chces: www.sector.sk/recenzia/28790/istrocon_comics_salon.htm

    a neviem ci je to blogom alebo chyba medzi stolickou a klavesnicou ale nefunguje tu copy and paste :(

    OdpovedaťOdstrániť
  7. a uplne som zabudol, ja ti rad jeden plagat s misovym podpisom poskytnem ... teda ak ti nebude vadit ze ten podpis je na cele bledeho mladenca :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Hlásim sa na sľúbené prednášky o žánri alternatívnej histórie ! ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Geronimo, dík za linku, pridám. A s tým copy/paste to bude asi klasický PEBKAC :-) Alebo škriatok druhu počítačový. Neviem o tom, že by sa nedalo kopčiť.
    Križiak, aký žáner alternatívnej histórie??? Ja som sľubovala nejakú prednášku o AH?

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Sľubovať nie, ale navrhovať áno. :-) Šlo by to ? Bola by to pre mňa česť... Samozrejme, najskôr až budúci rok.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. no riddick tak tomuto sa hovori ponuka... uz sa zacinam tesit na ten buducorocny istrocon :))

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Jaj, počkaj, už mi zaplo! TY si sľuboval... teda JA som TEBE navrhovala, aby si prišiel s prednáškou. Jasné, že by to šlo. A vôbec nemusíš ísť cezo mňa. Veď oficiálnou cestou sa prihlasujú a prijímajú všetky zaujímavé prednášky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. V poriadku, vďaka za ujasnenie. ;-) O pár mesiaco dám vedieť, či do toho idem. Len ma prosím upozorni včas na termín prihlásenia prednášky. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. a čo som ti ja pestúnka? :-D nahoď si na www.istrocon.sk posielanie updatov. to je také ťažké zapamätať, že je to každý rok v polovici septembra? no a prednášky sa prihlasujú predtým. treba len občas sledovať, čo sa deje ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Aneeet! To bolo božské :)))) Ďakujem za spomenutie v texte, a nemusíš sa báť, aj bez hýčkania sme tvoji fandovia ;)

    Teraz je mi ešte viac ľúto že som to všetko premeškala, popísala si to vážne skvele. No verím, že ti to muselo šialene rýchlo ubehnúť a mrzí ma že si nestihla všetko čo si chcela. Ja som si pozrela dve prednášky Miša Ivana a boli fakt skvelé.

    Tie tvoje museli byť božské, hlavne to divadlo :)

    Geronimo, trémovať nemáš prečo, vážne. Neukusujem hlavy ani prsty :))

    OdpovedaťOdstrániť
  16. jennka aj na tej doobednej prednaske si bola? tam kde hovoril o tych comixoch co robil a posledny obrazok premietnuty na stenu bol nejaky vlk aj s cervenou capicou? ... na fantazii je tusim fotka z tej prednasky a aj na mojich fotkach som fotil trochu publikum, si tam???

    a je sice od teba pekne ze mi nic neukusnes, ale ja som tremista aj tak a furt a neprestajne :D ... skratka mam svoje issues :D

    OdpovedaťOdstrániť
  17. geronimo ano, aj tam som bola :) prisla som trochu neskor a sadla si uplne dozadu k stene na taky obrateny kybel :) ale na fotkach myslim nie som. Nie, urcite nie.

    You got your issues, I´m cool with that ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  18. no super, tak uz aspon vies ako vyzeram ja - taky ten s tou farebnou hlavou a suknou, sedel som vpredu a dozadu bohuzial nefotil :))

    OdpovedaťOdstrániť
  19. hej, nechcete si vymeniť mailové adresy?

    OdpovedaťOdstrániť
  20. a naco uz teraz ked ma takto otvorene odmietla??? :D ... skratka je jej milsi vrabec v hrsti :D

    OdpovedaťOdstrániť
  21. inak povedané, lepší vták v hrsti, ako holub na streche

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Vrabce mam radsej ako holuby, priznam sa, ale take krkavce mam najradsej :))

    moj mail je jennka22@yahoo.com :)

    OdpovedaťOdstrániť
  23. hmmm, uz sa tesim na havrany v londynskom toweri :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  24. najlepšie havrany (či krkavce) sú v Jonathanovi Strangovi a pánovi Norrellovi ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  25. a najlepsie vrabce su v tretom oku od kinga ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Zanechajte komentár, ak sa vám ráči. Budem rada a takmer určite odpoviem. Ak ste slušní a zvládnete to, podpíšte sa svojim cteným menom či obľúbenou prezývkou ;-)

UPOZORNENIE! Blogger má niekedy s pridávaním komentárov problémy. Ak nepatríte medzi šťastlivcov, prispievajte anonymne a podpíšte sa. Tí, ktorí sa spoliehate na prihlásenie cez Google účet, si pre istotu každý komentár dočasne skopírujte (ako ja;-).