Google+ Riddick's Realm: Katarína Soyka: Posledná Pozemšťanka

17 mája 2016

Katarína Soyka: Posledná Pozemšťanka




Katarína Soyka píše fantasy harlekýnky, no v roku 2014 k nim pribudla aj jedna vedecko-fantastická. Asi preto sa mi zatiaľ páčila najviac.
Je rovnako romantická i rozprávková ako tie predtým, ale jednoducho si ma získala. Sci-fi kulisy mi sedia lepšie, viem to už dávno.
A možnože aj mäknem ;-)



Wanna be your victim, ready for abduction


V príbehu plnom prekvapení (pre hrdinov i čitateľa), intríg a vášní je pozemšťanka Darka unesená na mimozemskú vesmírnu loď a zdrogovaná, aby vzápätí čelila ďalším šokom... Stretáva tam síce svojho aktuálneho priateľa, no ten ma úplne iný výzor. Červená pokožka a veľké rohy v kombinácii so všetkým ostatným (napríklad zničením Zeme) jej rozhodne na kľude nepridávajú, skôr naopak.

Ešteže sa doma stihla zamilovať do toho správneho mimozemšťana, lebo Tauten je na spomínanej lodi veliteľom, a tak spraví všetko, aby uchránil Darku pred osudom sexuálnej otrokyne. No to je iba začiatok, lebo na Tautena žiarlivo číha jeho bezprostredná podriadená Alison, odjakživa presvedčená, že on je pre ňu vyvolený.
Takže urýchlené (plus antedatované) uzavretie medzidruhového manželstva medzi Darkou a Tautenom zďaleka nebude stačiť a začína napínavý mocenský súboj medzi hŕstkou jeho priateľov na jednej strane a dominantnou ctiteľkou na strane druhej.

You’re so hypnotizing
Your touch magnetizing


Tauten zatiaľ dodržiava tortirskú tradíciu a bezmocne trčí na vodnej planéte Vorvenov, aby strávil týždeň po svadbe bez manželky. Venuje sa diplomacii i rozlúčke s kamarátkou inej rasy.

Toto odbočenie od hlavnej dejovej línie ma tiež bavilo, pretože prinieslo výlet do ďalšieho mimozemského sveta a dve nové mimozemské rasy, s nahrubo načrtnutými spoločenskými pravidlami i intergalaktickou geopolitickou situáciou.
Dosaďte si zopár seriálových hercov a kľudne by to mohol byť startrekovský celovečerák! (no fakt, ak ste nejaké videli, musíte súhlasiť ;-)

It’s supernatural, extraterrestrial


K charakteristikám tvorby Kataríny Soyky mám dve poznámky: keďže ju poznám osobne ako veľmi čarovnú ženu plnú pozitívnej energie, neviem si pomôcť a všetky jej hrdinky si predstavujem viac-menej ako ju samotnú. Kučeravé blond vlasy a zápalisto žiariace očiská.
Druhý postreh znie, že Soykine hrdinky sa vždy v istých chvíľach správajú ako totálne hysterky, keď namiesto zachovania chladnej hlavy začnú robiť cirkus. Zakaždým ma pri čítaní rozčúlia (pochopiteľne tento stav čoskoro prejde a dôjdu rozumu)... Lenže potom sa musím (seba)kriticky zamyslieť - nespráva sa tak občas každý? To si píšte, že hej. Na knižných hrdinov a hrdinky len máme vyššie nároky. Lebo sú to... no.. hrdinovia a hrdinky :-)

Ako čas plynie, prichádzam našej kráľovnej fantasy červenej knižnice stále viac na chuť. Posledná pozemšťanka sa ihneď stala mojou najobľúbenejšou soykovinou a teraz si budem iba želať, aby si autorka spravila viac výletov do sci-fi (alebo rovno do tohto univerza!). Ide jej to jedna báseň :-)

Na zhrnutie dojmov z útlej knižočky, s ktorou sa mi tak príjemne odpočívalo, už chýba len sexi pesnička od Katy Perry, ktorá by kľudne mohla byť aj jej soundtrackom ;-) (odtiaľ aj použité medzititulky)







Katarína Soyka: Posledná Pozemšťanka (Hydra, 2014)






Súvisiace:
Katarína Soyka: Lokaj
Lenona Štiblaríková: Bratislavská bludička
Lenona Štiblaríková: Šťastlivec
Jana Plauchová: Večnosť omylov

1 komentár:

  1. To je neuveriteľné !! Stále si predstavujem, ako mi Dr. Adeleke priniesol môjho manžela späť za 48 hodín. Môžete ho kontaktovať prostredníctvom tohto e-mailu: aoba5019@gmail.com alebo Whatsapp +27740386124... Nikto ma nikdy nemohol presvedčiť, že existuje skutočné kúzlo, ktoré naozaj funguje. Moje meno je Anita Mur Adela Matúš z Nitry, Slovensko. Keď som sa spojil s doktorom Adelekeom kvôli láskavému kúzlu pre mňa a môjho manžela, aby sa vrátili spolu, ktorí povedali, že so mnou nemá nič spoločné, ale dnes som rád, žemúťť mááá late. pretože som teraz spokojný s manželom. Každému, kto číta tento článok a potrebuje akúkoľvek pomoc, môže Dr. Adeleke tiež ponúknuť akékoľvek druhy pomoci, ako napríklad Zmierenie manželstva a vzťahov, Súdne prípady, Kúzla tehotenstva, Duchovná ochrana a ďalšie.

    OdpovedaťOdstrániť

Zanechajte komentár, ak sa vám ráči. Budem rada a takmer určite odpoviem. Ak ste slušní a zvládnete to, podpíšte sa svojim cteným menom či obľúbenou prezývkou ;-)

UPOZORNENIE! Blogger má niekedy s pridávaním komentárov problémy. Ak nepatríte medzi šťastlivcov, prispievajte anonymne a podpíšte sa. Tí, ktorí sa spoliehate na prihlásenie cez Google účet, si pre istotu každý komentár dočasne skopírujte (ako ja;-).