Google+ Riddick's Realm: Dajte mi reláciu v rádiu!

03 novembra 2010

Dajte mi reláciu v rádiu!

(alebo malé prerušenie cyklu esejí o mágii kvôli autorskému tlaku;-)

Už som kedysi písala o tom, že nemám v láske ranných euforikov. Ľudí, ktorí vstanú z postele s úsmevom na tvári, do práce prídu ako naspídovaná veverička a hneď sa vás vzrušeným hláskom pýtajú ako sa máte a podobné frázy. Poskakujú okolo, kým zdvorilo neodpoviete s krivým, neúprimným úsmevom, lebo ste ešte neprekročili hranicu, kedy začínate súvisle komunikovať.


Všetky rozhlasové relácie určené na ráno sú presne v tomto duchu a mne tým občas pekne pijú krv.
Cestou do práce si ničím chrbticu v nepohodlnom aute a pri pohľade z okna počítam nové prírastky do čiernej kroniky "roadkill". Dnes to bola čierna cica - niekto bol príliš poverčivý, aby jej dovolil prejsť cez cestu.
V prvej polhodine nemám ani silu naladiť komerčné rádio, lebo ich ranný drajv by ma určite zabil. A tak mi do ucha hlaholí sladký hlások Romanka Bomboša zo Slovenského rozhlasu, obšťastňujúceho poslucháčov pravidelnými anketami, na ktoré zo zásady prichádzajú trápne odpovede. Potom sa dozviem aký je podľa "menológie" Hubert a v jazykovom okienku ma zaujme, že existujú ľudia, ktorí sú schopní hovoriť "kontraverzný".

Tiež by som chcela mať rannú reláciu v niektorom rádiu, ale pre typy ako som ja. Na Európe 2 tú svoju (ešte euforickejšiu než v iných rádiách, lebo ju moderuje dievčina s násťročným hlasom) volajú ZOO. Tá moja by sa mohla volať napríklad Cintorín. Alebo Ufrfľané ráno s Anetou. Ideálne by mala začínať o šiestej, tým pádom by som musela vstávať asi o štvrtej, aby som to len tak-tak stihla do bratislavského štúdia a za mikrofón sadala akurátne polospiaca a otrávená.
Ohovorili by sme všetky celebrity, politikov aj konkurenciu, pozvanie na rozhovor by prijal čerstvo zosnulý zombík, s ktorým by sme pokecali na tému nespravodlivosti života i absurdnosti celého tohto systému... a namiesto kroasántov by sme raňajkovali čiernu kávu a čokoládou poliate rakvičky.
Neviem akú hudbu by sme púšťali, ale určite by mala súvisieť s vysielaním aj s jeho náladou. Totiž na SRo sú schopní aj takých extrémov, že s ľútosťou ohlásia smrť nejakej osobnosti a potom pustia do éteru Walking in sunshine. Pretože bola vopred pripravená hudobným redaktorom. Koho tam zamestnávajú?!
V každom prípade by bol vopred určený zoznam kapiel, ktoré sú tabu. Konkrétne No Name, Komajota, Gladiátor a tiež vykastrované entity ako Modern Talking a Bad Boys Blue.
Medzi siedmou a ôsmou by sme sa pozvoľna dostali do štádia pobavenej rezignácie a začali si robiť z celého sveta nehorázne krutú srandu. Veď čo iné si zaslúži. Plakať nad ním by bolo zbytočné plytvanie telesnými tekutinami.

S pozdravom zostávajte hydratovaní sa lúči moderátorka Riddick.

P.S.: Viac hejtov v rubrike bič Riddič.

24 komentárov:

  1. Janeta super ! Ak budeš takto písať, začnem ťa čítať :) Len do tej fantastiky akosi nerád chodím. Mne stačí StarGate a teraz aj s Atlantídou. Hlasujem za tvoju reláciu v rozhlase, tvoja typológia je v relácii s mojou, len na Slovenský rozhlas mi nesiahaj, je to posledné slušné rádio v našom éteri, na ktoré sa môžeš spoľahnúť 24 hodín denne.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Wabt, len čítaj, veď tej fantastiky tu zase až toľko nie je ;-) A na SRo ti nesiaham, neboj, počúvam ich často a uprednostním ich pred komerčákmi zahltenými reklamami - to však neznamená, že nepoznám jeho slabiny ;-) Zdravý kritický duch musí fungovať.
    Čerstvý príklad: včera som z archívu SRo počúvala Nočnú pyramídu s Karlom Gottom (bola 28. 10. k "česko-slovenskému dňu" a čakala som iný obsah;-). No a tam nejaký volajúci (poslucháči v Pyramíde sú kapitola sama o sebe!) vyčítal rádiám, že vôbec nehrajú Gotta. Česi sa ohradili, že oni hrajú, Slováci sklapli, lebo je to pravda. No a pod dojmom toho telefonátu som dnes ráno musela chvíľami zavýjať od zúfalstva, keď som počula čo hrajú! Nebola hádam jediná počúvateľná pesnička, iba hnusné stariny, ktoré vyšli z módy ešte pred revolúciou a kvalitné neboli nikdy (áno, Bad boys blue!). Pritom ja starú hudbu milujem. Ale toto prosím nie. Stavím sa o 2 eurá, že hudobný redaktor má pred dôchodkom! Ak nie je už v ňom.

    A snáď ťa nenaštve, ak ti dám prečítať ešte toto ;-)
    http://riddicksrealm.blogspot.com/2009/11/ako-zabit-humor-espressom.html

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jo, na konci mi ušla pointa: že radšej by mali viac hrať toho Gotta!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Gotta by mohli hrať viac, ale najviac dve pesničky denne, inak by som rádio vypínal :)

      Odstrániť
  4. Chcem chcem Riddick rádio :) síce nemám problém počúvať čokoľvek, keďže ráno mi ešte sluchové receptory nefungujú, ale toto by som počúvala rada :)

    Minule išiel večer Viva gramofón - a to bola pecka. Dávali tam také veci, o akých som nepočula už zopár rokov a veľa takých, ktoré sa narodili ešte dávno predomnou, a ktoré mám veľmi rada. Plus nejaké ukážky z Lasicu a Satinského a ich silvestra a veľa iných vecí. Pecka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Radio pocujem len v momente ked ma budi a i to ma irituje. Jedneho dna mi tam zacala hrat nejaka Europa 2, co tam bolo predtym za stanicu som ani nevnimal. Lenze tam obcas aspon nieco zahrali. Europa 2, to je jedna odpadova muzika za druhou. Ale holt, aby sa jeden zobudil to radio potrebuje. Svet je kruty :)

    Nastastie, ked chcem pocuvat hudbu, tak ma internet celkom zaujimave alternativy, kde si sam urcim co chcem pocut.

    A Tela rano je kapitola sama o sebe (v tej vysmiatej, pozitivnej nalade), vsak. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. No tak keby si si založila také rádio, ja by som ho s radosťou počúval. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. V práci tiež počúvam internetové rádiá (alebo ticho), lenže v aute je to s internetom horšie ;-) Takže pravidelne získavam psychické traumy a aj inšpirácie na písanie, lenže na tie väčšinou rýchlo zabudnem.
    No a Teľaráno... by si zaslúžilo Zlatú malinu. Čo zlatú, platinovú!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Jennka - ad Viva gramofón - kedysi dávno bývala na rádiu Koliba Zlatá žila - to bola "moja" hitparáda! Mňam.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Nápodobne. V poslednej dobe badám aj averziu už aj voči reklamám v rádiu. Je to nechutné!!! Radšej si vypočujem Bad Boys Blue, ako to pri...é... no teraz si neviem ani spomenúť, čo za konkrétny výrobok mi to tak lezie na nervy na vive :D

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Jo, stačí ak ich opakujú dostatočne často a človek začne mať sklony k agresivite. svojho času som tak skúšala Radio Best, ktoré je asi chudobné, lebo veľa reklám nemá (zato hrajú fajn starinky), ale relatívne skoro mi "zlomili tvár", keď išla 4x za hodinu upútavka na prenájom skladových priestorov niekde na Dlhých dieloch. Dead and buried.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Inak poviem vám, najťažší kaliber je ráno na SRo tá MENOLÓGIA (ako ju raz nazvala moderátorka). To je fakt pecka!!!
    Najprimitívnejšia varianta nižšej mágie, keď sa podľa mena charakterizuje človek! Podľa nej sú proste milióny Hubertov duchaplné a pol miliarda Ev(?) sú zmyselné no zároveň mravné žienky!
    http://www.mojosud.sk/?swiftalias=charakteristika-krstnych-mien&rok=2010&meno=eva
    IMHO by mali začať dávať ráno aj horoskopy! :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ja by som zasiel este kuscok dalej a nazval by som relaciu Piss off alebo Fuck off nech je to na rovinu a pravdive :))
    Radio Best je celkom zaujimave, tam som nadranom zacul take veci az mi sanka padala ... vselijake veci ktore su v podstate lokalnou nemeckou alebo rakuskou zalezitostou a na slovensku moc zname nie su (okrem Falca). Ale este jedna vec ma sere strasne ukrutne preukrutne ked ju pocujem - ako ma presviedcaju ze hraju x pesniciek za sebou bez prerusenia a za kazdou pustia aspon pol minutovu uputavku na to ako hraju x pesniciek bez prerusenia za sebou. kuva tak ako bez prerusenia ked furt do toho kecaju???

    A len tak mimochodom, to ze si Dieter Bohlen z Modern Talking zlomil dvakrat ftaka neznamena ze je vykastrovany :P :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Geronimo tomu zase nasadzuje korunu! :-DDD
    2x zlomil vtáka??? WTF? LOL!
    Presne, s tými reklamami máš pravdu. Tiež ma svojho času dojímalo, ako avizovali hudbu bez prerušenia, len som za toho boha nezistila, kedy to má vlastne byť, keď vtedy keď to hovorili to nebolo :-p
    Jo a ešte jedna vec je na komerčákoch otravná - ich rotácia tých istých odrhovačiek. Kedysi strašne dávno (už neviem prečo) som skúšala počúvať pol dňa rádio Expres - no mala som dojem, že som za ten čas počula každú pesničku 3x. Ale aby som Expresu nekrivdila - ostatní sú takí istí.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. no a co sa budem, sak je to pravda :))
    a este sa tym aj v biografii pochvalil tela krepe :))

    OdpovedaťOdstrániť
  15. klobásky Berto (grcajúci smajlík)... práve to šlo v rádiu... NAJväčší hnus v slovenskom étery... kudla sa mi v kabelke otvára, keď to počujem... Nj, asi s rádiami skoncujem, ako som skoncovala s telkou a bude! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Ak rádio, tak české internetové Radio Beat. U nich sú aj reklamy mierne drbnuté.

    Inak, keď v slovenskom rádiu ide trebárs že čosi najkrajšie je na Horehroní, pretínajú sa žily, a podobné, prehadzujem v tomto období na Trans-Siberian Orchestra a ...den je krááásnýýý :)

    P.S."vykastrované entity", hehehe, krásne

    Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  17. kokso, geronimo, ty si cital zivotopis dietera bohlena? :-O to za trest? alebo si mal masochisticku chvilku?

    no inak naaaahodou radio best sa da asi jedine (no vlastne este slovensky rozhlas) pocuvat skoro cely den. staci ignorovat tie blbe vsuvky, lebo pesnicky su presne take, ktore mi vyhovuju. teda okrem ju ken ring ma beeeeel (grrrr, pri tom by som vrazdila). za to obcas daju aj last unicorn... aaaach

    OdpovedaťOdstrániť
  18. zmarja fujtajbl nyje, apage satanas, take necitam ... on je natolko krepy ze sa tym sam chvali a tu a v nemecku je velka hvijezda tak ho furt vsade strkaju...

    OdpovedaťOdstrániť
  19. O reklamách v rádiu pomlčím, v robote ho počúvam celý deň a pri niektorých by som to rádio najradšej vyhodila cez zavreté okno. Napríklad reklama "tisíc akčných cien. Tisíc akčných cien. Koľkooo? Koľkooo? Tisíc akčných cien" AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA zabite ma.

    Plus, keď sme boli dva týždne na chalupe a muklovali, na jednej stanici (už neviem kerá to byla) hrali asi 20 x za hodinu tú pesničku - pan pan pan panamericano tu tututu - a to už človek potom radšej počúva aj svätú omšu :/

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Náhodou, taká omša v nedeľu ráno na SRo je niekedy celkom fajn zábava :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  21. To ano, uplne suhlasim so vsetkym napisanym :)
    Dnesny svet je vobec dost necitlivy voci jednincom, ktory maju medzi vstanim z postele a prebudenim sa odstup 90-120 minut...

    Mne osobne by na tu rannu polhodinku stacil 30-minutovy blok nadaviek.Na to aby som si do infuzky nalial kavu a trafil ihlou do zily to staci a aspon by moj mozog,este stale v kome, nemusel horko-tazko vymyslat oznacenia na to,co ho prave vytaca :)

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Anet, áno, prvých 10 minút :))

    OdpovedaťOdstrániť

Zanechajte komentár, ak sa vám ráči. Budem rada a takmer určite odpoviem. Ak ste slušní a zvládnete to, podpíšte sa svojim cteným menom či obľúbenou prezývkou ;-)

UPOZORNENIE! Blogger má niekedy s pridávaním komentárov problémy. Ak nepatríte medzi šťastlivcov, prispievajte anonymne a podpíšte sa. Tí, ktorí sa spoliehate na prihlásenie cez Google účet, si pre istotu každý komentár dočasne skopírujte (ako ja;-).