Google+ Riddick's Realm: Stephen King: Holčička, která měla ráda Toma Gordona (ukážka)

09 júna 2014

Stephen King: Holčička, která měla ráda Toma Gordona (ukážka)



Ukážky z kníh sú mojou snahou o zdieľanie čitateľského zážitku a návnadou pre vás. Ak vás úryvok z knihy zaujme, môžete pátrať ďalej alebo sa ozvať v komentári.





Připadalo jí, že život může být moc smutný, a většinou tomu tak bylo. Lidé dělali, jako že to tak není, a lhali svým dětem (žádný film nebo televizní program, který v životě viděla, ji nepřipravil například na to, že ztratí rovnováhu a sedne si do vlastních výkalů), aby se děti nepolekaly nebo neonemocněly, ale fakticky, život mohl být smutný. Svět měl zuby a mohl vás pokousat, kdykoli se mu zachtělo. Teď to věděla. Bylo jí teprve devět, ale věděla to, a podle vlastního názoru se s tím dokázala smířit. Nakonec jí bylo skoro deset, a byla velká na svůj věk.
Nevím, proč musíme platit za to, co jste vy pokazili! To bylo to poslední, co slyšela Péťu říkat, a teď si pomyslela, že zná odpověď. Byla to drsná odpověď, ale nejspíš pravdivá: prostě proto. A když se vám to nelíbilo, mohli jste si vzít lístek a stoupnout si do fronty.


Holčička je krátka, nervy drásajúca kniha o dievčatku, ktoré sa stratí v hlbokých lesoch, pretože zíde z chodníka. Absolvovať s ňou cestu pomalého umierania, zúfalstva a nádejí bol typicky kingovský zaberák. V jednej chvíli mi napadlo, že keby som mala dieťa, dala by som mu asi v Trishinom veku prečítať túto knihu, aby si od strachu pre istotu naštudovalo techniky prežitia v divočine ;-)

Autorovo P.S. dodáva:
Ty lesy jsou skutečné. Kdybyste do nich o prázdninách jeli, vezměte si kompas, vezměte si dobré mapy... a snažte se zůstat na stezce.

odkaz na knihu
iné ukážky

11 komentárov:

  1. Kingovky, kto by ich nemiloval! Priateľ mi o tejto knihe raz rozprával (on je veľký Kingov fanda) a viem že už vtedy som bola dosť deprimovaná z deja - pokiaľ si správne spomínam, to dievča na konci zomrie a otázka "to ako prečo?" mi bola odpovedaná jednoducho "lebo King."

    Nemám rada šťastné konce za každú cenu, ale aj napriek tomu pri každej knihe a filme podvedome dúfam, že všetko dobre dopadne. Holt asi pozostatok z rozprávok na dobrú noc :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. uf-uf, musím spoilerovať?!
      no ale keď ty, tak aj ja...
      ...nezomrie :-)
      to by King neurobil, určite nie v tomto príbehu ;-)

      = kľudne si to prečítaj, pôjde to rýchlo a aj vzhľadom na tvoje prírodné koníčky ťa to bude baviť :-)

      Odstrániť
    2. Nezomrie? Nebolo to tak, že ju zachránili a ona v nemocnici umrela? Už si to dobre nepamätám.

      Asi by som si to naozaj mala prečítať - kiežby bolo viac času, keďže momentálne čítam aktívne asi 5 kníh a nič nestíham!! Otras :/

      Odstrániť
    3. vzhľadom na to, že som tú knižku dočítala pred pár dňami, mi môžeš veriť :-D

      Odstrániť
    4. Tvoje spomienky sú rozhodne čerstvejšie ako moje, takže ti verím :)))

      Odstrániť
  2. Síce radím Holčičku ku Kingovej slabšej tvorbe, napriek tomu ma svojho času bavila. Minimum nadprirodzeného, ale to by nebol King, keby tam predsa len niekde miestami, niečo podprahovo neprebleskovalo :-)
    Ak môžem odporúčiť, dajte si niekedy k peknému večeru novelu Telo zo zbierky Čtyri ročné doby, nič hororové, ale o to viac emóciami nabité. Ak sa páčilo v To taký ten smútok a sentiment za skončeným detstvom, tak tuto je toho vrchovato.
    A tým čo majú radi trekking, odporúčam knižôčku Dlouhý pochod o jednej zvrátenej reality show, akokeby niečo zo sveta Running mana. Tiež fajn čítanie, aj keď trochu drsnejšie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Muž na úteku patrí medzi moje top kingovky, Štyri ročné doby sú takisto lahôdka - každá jedna :-) Len ten Dlhý pochod som ešte nečítala, ale aj naň príde čas. Aktuálne som začala Žiarenie (a.k.a. Osvietenie) a po ňom príde Doktor Spánok. No a tie ďalšie... potom, postupne :-)

      Odstrániť
    2. :-) a nezabudni na Cintorin a Nezbytné veci a Svedectví a...:-)

      Odstrániť
    3. a... a... a ten zvyšok :-D

      nezabudnem :-)

      Odstrániť
  3. Ja toto radím naopak medzi lepšie Kingovky, kde King naplno ukazuje svoju pozoruhodnú schopnosť spraviť pútavou aj knihu, v ktorej sa prakticky nič nedeje. :-) A spomeniem si na ňu pri každom dlhšom pobyte v lese.

    Inak, dobrý výber úryvku, s ktorým sa môžem len stotožniť. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja do lesa často nechodím, ale asi sa mi s ním tiež bude spájať.

      potešilo ma, že sa ti páči výber úryvku :-) vďaka.

      Odstrániť

Zanechajte komentár, ak sa vám ráči. Budem rada a takmer určite odpoviem. Ak ste slušní a zvládnete to, podpíšte sa svojim cteným menom či obľúbenou prezývkou ;-)

UPOZORNENIE! Blogger má niekedy s pridávaním komentárov problémy. Ak nepatríte medzi šťastlivcov, prispievajte anonymne a podpíšte sa. Tí, ktorí sa spoliehate na prihlásenie cez Google účet, si pre istotu každý komentár dočasne skopírujte (ako ja;-).