Google+ Riddick's Realm: Sean Astin: Tam a zase zpátky (ukážka)

14 júla 2014

Sean Astin: Tam a zase zpátky (ukážka)


Ukážky z kníh sú mojou snahou o zdieľanie čitateľského zážitku a návnadou pre vás. Ak vás úryvok z knihy zaujme, kúpte si ju, vygúglite si ďalšie informácie alebo sa ozvite v komentári.



Stejně jako v kterémkoli jiném oboru i zde zvažujete výhody a nevýhody, na základě čehož pak učiníte rozhodnutí. A s následky tohoto rozhodnutí poté žijete. Člověk nemůže čekat věčně, že se mu s nabídkou ozve takový Martin Scorsese; někdy prostě musí přijmout, čo je právě k mání. Hrál jsem ve spoustě nízkorozpočtových filmů, ve kterých se má spoluúčast řídila primárně touto logikou:
Dobrá, takže - věnuji tomu jeden nebo několik málo týdnů svého života, peníze jsou za to docela slušné a nemusím na tu roli dělat konkurz. Tak se koukneme na scénář. Trčí mé postavě banán z řitě? Netrčí? Žádný banán? Zas až tak špatné to nebude. Je to sice třetiřadý odvar ze Smrtonosné pasti (Die Hard), ale mravy si to jakžtakž zachovává; násilí je tam sice amatérské, ale nikoli bezdůvodné, a po většinu času jsou všichni oblečení. A především - uvidí to vůbec někdy kdokoli z branže? Málo pravděpodobné. Fajn... kde to mám podepsat?
.
.
.
[Peter Jackson] "Seane," řekl formálním tónem, "hádej, na co jsem se včera večer díval?"
"Na co?"
"Na film Nízký přelet (Icebreaker)."

No nazdar...


Túto knižku som si kúpila pred rokmi v Brlohu a bez mučenia priznávam, že som ju dodnes neprečítala. Podarilo sa mi ju len načať, a tento milý úryvok (s nadväzujúcim dovetkom) ma zaujal hneď v prvej kapitole. Možno nie je dostatočne lákavý na kúpu, zato na malom priestore realisticky a zároveň vtipne ilustruje, ako chutí denný chlebíček hereckej profesie :-)


Sean Astin a Joe Layden: Tam a zase zpátky, Vzpomínky na natáčení Pána prstenů
(Alman, 2005)



6 komentárov:

  1. Tá ukážka ma rozosmiala :D :D Hlavne ten banán, dovi dopo :D fakt si si ju ešte neprečítala? Aká je hrubá?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. štandardných 300 strán, ale na facebooku mi Veronika Elfka napísala, že je to hrozná kniha, Sean je nafúkaný pako, a ďalšia sa pridala, že nevie písať :-D
      hoci podľa mňa tu toho moc nenapísal. obvykle sa vo dvojiciach píšu knihy o celebritách, keď celebrita blábolí a remeselník z toho robí knihu ;-)

      Odstrániť
    2. Tak nejak by som čakala že vznikajú knihy od celebrít :) ale škoda teda, čítať 300 strán aby si došla na to že Sam z LOTR je proste blb. Ach jo. Pritom tento kúsok znie super!

      Odstrániť
    3. ...možno je to jediný kúsok :-D
      Určite sa tam nájdu zaujímavé pasáže, raz na ne hádam budem zvedavá. No a to lamentovanie nad každou drobnosťou, ktoré opísala Veronika - to je myslím problém mnohých ľudí, aj okolo nás. A čo potom ešte rozmaznaný Američan a herec! ;-)

      Odstrániť
    4. Možno na ňom cesta s večne omdlievajúcim Frodom, ktorému ešte k tomu musel vykať, zanechala nejaké psychické stopy? :)

      Odstrániť

Zanechajte komentár, ak sa vám ráči. Budem rada a takmer určite odpoviem. Ak ste slušní a zvládnete to, podpíšte sa svojim cteným menom či obľúbenou prezývkou ;-)

UPOZORNENIE! Blogger má niekedy s pridávaním komentárov problémy. Ak nepatríte medzi šťastlivcov, prispievajte anonymne a podpíšte sa. Tí, ktorí sa spoliehate na prihlásenie cez Google účet, si pre istotu každý komentár dočasne skopírujte (ako ja;-).